Торта „Гараш“ / Garash cake / Chocolate walnuts cake

Торта "Гараш"

 

Това е любима торта на поколения българи. Вкусът и е толкова добре познат, че мисля, че няма нужда от допълнително представяне.

Правила съм няколко пъти торта „Гараш“ по различни рецепти, включително и „Гараш Шератон“,но вкусът никога не се доближаваше до този,който се е запечатал на небцето ми още от детството. Докато не прочетох тази рецепта в блога на Вероника. Тя е написала, че е направила някои корекции в рецептата, която е заимствала от Добрина Венкова,но в хода на приготвянето на тортата и аз направих леки промени, които се свеждат до броя блатове и добавянето на глазура от разтопен шоколад, но по-подробно ще ги опиша в рецептата. Ето я и нея:

ПРОДУКТИ ЗА ТОРТА С ДИАМЕТЪР 26 СМ:

за блатовете:
10 белтъка
400 грама орехи
300 грама захар
2 супени лъжици с връх брашно (аз сложих 3)

за крема:
300 грама масло на стайна температура
6 жълтъка
100 грама захар
100 милилитра вода
200 грама качествен шоколад (Препоръчвам да е с 70% какао, но ако не обичате тъмен шоколад, можете да използвате смес от тъмен и млечен шоколад или само млечен. Аз обичам черен шоколад, но сестра ми не е от най-големите му почитатели, затова използвах смес от черен и млечен шоколад в съотношение 1:3 в полза на черния шоколад. )
ванилия (аз не сложих)

Торта "Гараш"

Приготвяне на тортата:

Започнете с приготвянето на крема. Аз не го направих и се наложи да изчаквам да стегне. Направете захарен сироп от водата и захарта. Когато сиропът заври, намалите котлона и добавете начупения шоколад. Бъркайте, докато се образува гладка, еднородна смес. Оставете я да се охлади малко и добавете на тънка струйка предварително разбитите жълтъци. Охладете получения крем. В рецептата, от която се водих, пишеше, че маслото просто се прибавя в шоколадовия крем, но аз предварително го разбих до пухкавост и към него прибавих шоколадовата смес с жълтъците. Получи се чудесно. Приберете крема в хладилник за около 30- 40 минути.

Блатовете се приготвят по следния начин:
Белтъците се поставят в чиста, суха, метална купа и се разбиват с щипка сол до удвояване на обема и леко сгъстяване. Когато това се случи започнете да добавяте захарта и бийте докато се получи твърда и лъскава белтъчна маса. Аз проверявам по стария изпитан метод – обръщам купата, ако не пада е добре. След това добавете смлените орехи и пресятото брашно и разбъркайте леко, за да се смесят съставките. Разделете сместа в шест купички и изпечете шест блата в предварително загрята фурна на 180 градуса до леко зачервяване. Внимавайте да не препечете блатовете, защото започват да се трошат. Препоръчвам да намаслите и набрашните предварително формата, в която печете блатовете, и да го правите след всеки блат,дори и да използвате форма с незалепващо покритие или хартия за печене.
Охладете блатовете добре и сглобете тортата като редувате блат – крем. Накрая намажете от всички страни тортата с крем. Аз не сложих шестте блата, а само пет и според мен това количество крем е по-подходящо за торта с пет блата. Освен това, дори и с петте блата се получи по-висока торта от традиционната „Гараш“. Накрая, съвсем по желание, може да направите глазура от 200 грама разтопен черен шоколад (аз отново използвах смес, както в крема). Украсете с нарязан шамфъстък, зелени кокосови стърготини или смлени орехи, както направих аз.

Оставете тортата в хладилник поне 12 часа преди да я режете, за да се поемат всички вкусове и аромати. Не се притеснявайте, ще издържите. Не забравяйте шестия блат,който не сложихме и купата от крема, която има по стените си достатъчно остатъчно количество,за да направите предварителна дегустация.

Ако сте направили глазура, режете тортата с нагорещен и сух нож.

Още преди да сме опитали тортата предусещахме сполучливия резултат и не се излъгахме. Всяка следваща хапка само засилваше насладата от предходната. Ако и вие искате да си припомните този любим вкус, просто си пригответе тази невероятна торта „Гараш“.

Торта "Гараш"

Скъпи приятели, моля да ми помогнете в популяризирането на блога! Ако ви харесват рецептите, натиснете някое от бутончетата за споделяне, за да могат да достигат до повече хора! Харесайте и страничката ми във Фейсбук и никога няма да пропускате  нови публикации и рецепти! Благодаря ви!

1 thoughts on “Торта „Гараш“ / Garash cake / Chocolate walnuts cake

Add yours

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑